Realtime Billing
A UnicoTel Realtime Billing szolgáltatásával online módon nyílik lehetőség a
számlázási és hívásinformációs adatok megjelenítésére
A szolgáltatás segítségével a hívások befejezése után a számlázási és
hívásadatok online módon megjeleníthetők. Lehetőség nyílik napi és havi
limitfigyelésre egyaránt, így távközlési partnereink egyszerűen monitorozhatják
és korlátozhatják (új) ügyfeleik forgalmát, mellyel hatékony módon kiszűrhetővé
válnak a megbízhatatlan előfizetők.
Alkalmazási lehetőségek:
A UnicoTel központja olyan úgynevezett Realtime Billing Engine-nel (valósidejű
számlázó egység) rendelkezik, amely az előfizetői hívás befejezését követően
azonnal kiszámolja a hívás költségét az ügyfélhez rendelt tarifatábla, a
tárcsázott szám (hívás irány) és a hívás hosszának megfelelően. Amennyiben az
előfizető úgynevezett utólag fizetett előfizetéssel (Postpaid account)
rendelkezik, úgy a hívásköltség azonnal az ügyfél számlájára terhelődik. Előre
fizetett szolgáltatásoknál (Prepaid account) a rendszer a tárcsázott számnak és
a tarifának megfelelően kiszámolja az egyenlegnek megfelelő maximális
híváshosszat, és a beszélgetést maximum ezen időtartamig engedi. Ha az idő
lejárt / az egyenleg elfogyott, a rendszer automatikusan bontja a hívást, és az
előfizető nem tud a későbbiekben újabb hívást kezdeményezni. Ha az előfizető nem
telefonálja le a teljes rendelkezésre álló egyenleget, úgy a maradék egyenleg
erejéig új hívást kezdeményezhet. Az egyenleg lejárta előtt az előfizetőt a
beszélgetés közben hangbemondás figyelmezteti az alacsony egyenlegre /egyenleg
lejártára.
A Realtime Billing főbb alkalmazási területei pl.: az előre fizetett
lakossági VOIP szolgáltatás vagy CPS szolgáltatás, de ezen
megoldás támogatásával akár hívókártya szolgáltatás is
megvalósítható. A Realtime Billing abban is segíthet, hogy pl kábeltévés cégek
az ügyfeleiknek nyújtott távközlési szolgáltatást egyszerűen és biztonságosan
tudják pénzügyileg kezelni (számlázás, limitfigyelés stb).
A szolgáltatás olyan távközlési cégek is igénybe vehetik, akik meglévő ügyfél
forgalommal rendelkeznek, és e forgalom monitorozását akarják bevezetni,
kiegészíteni (pl.: prepaid, limitfigyelés, hívókártya szolgáltatás), újonnan
induló távközlési cégek pedig prepaid és postpaid ügyfeleik teljes számlázási
megoldásaként alkalmazhatják.