Pre/Postpaid Accounting
A
UnicoTel tarifáló modulja realtime, a hívás befejezésekor azonnal, akár másodperc
vagy perc alapon elvégzi a cdr (hívás) rekordok beárazását.
Prepaid account
esetén az előfizető előre feltölti az egyenlegét és a rendszerben beállított
tarifálás alapján ezen egyenlegből vonódik le a hívás során felhasznált összeg.
A rendszer a hívott számnak megfelelően kikalkulálja az egyenlegnek megfelelő
maximális hívásidőtartamot, és ezen idő lejárta esetén bontja a hívást.
Amennyiben az egyenleg lejár, az előfizető az egyenleg újbóli feltöltéséig több
hívást nem tud kezdeményezni a rendszeren keresztül. Az egyenleg egyszerűen,
többféle módon is feltölthető, például interneten keresztül. A lejárt
egyenlegekről szükség esetén értesítést is tud küldeni rendszerünk a
szolgáltatást igénybe vevő távközlési partnerünk ügyfélszolgálatára, az ügyfelet
pedig hangbemondással tudjuk figyelmeztetni.
Postpaid
account esetén az ügyfél egyenlegére folyamatosan terhelésre kerülnek a
távközlési díjak az előre meghatározott tarifák szerint. A terhelt tételek a
hónap végén rendszerünkben összegzésre kerülhetnek, ami alapján a számlát ki
lehet állítani. Természetesen a részletes hívásinformáció (CDR) is kinyerhető
rendszerünkből a számla mellékletéhez.
A
UnicoTel rugalmasan kialakított rendszerében lehetőség nyílik:
- különböző devizanemekben történő tarifálásra
- napi és havi limitfigyelésre
- a megbízhatatlan kliensek kiszűrésére
Ahhoz,
hogy a UnicoTel accounting szolgálatását partnereink igénybe vehessék, az
accounting szolgáltatás alá vont forgalmat a UnicoTel központjára kell irányítani.
A híváskezelés után a forgalom visszakerül a távközlési partner központjára
végződtetésre. A UnicoTel központja úgynevezett "hurokként" kapcsolódik a partner
központjára. A hívásátadás történhet SS7-es, ISDN, SIP vagy H.323-as
interface-en. Amennyiben az igénybevevő partner nem rendelkezik saját eszközzel,
úgy a UnicoTel saját interconnect hálózatán keresztül a magyar távközlési
hálózatból össze tudja gyűjteni partnere forgalmát, majd azt a hívások
ellenőrzése, kezelése után végződteti is.
Tehát amennyiben partnerünk sem központtal, sem hálózattal nem rendelkezik,
úgynevezett switchless (telefonközpont nélküli) szolgáltatás is kialakítható.
A
szolgáltatás egy, az igénybevevő távközlési szolgáltató számítógépére
(számítógépeire) telepített kliens programon keresztül internet csatlakozással
érhető el. A kliens program segítségével partnereink teljes körű management
hozzáférést kapnak szolgáltatásunkhoz. Így minden beállítást azonnal saját
maguknak tudnak elvégezni.
Ezek
közül a legfontosabbak:
- accountok felvétele, törlése, aktiválása, felfüggesztése
- tarifa táblák létrehozása, módosítása, törlése, ügyfélhez rendelése
- forgalom monitorozása, irányítása
- számlázási információk lekérdezése
- management információk, statisztikák, riportok lekérdezése
A
management felület a partnerek számára alap szintű CRM felületet is biztosít. E
felületen lehet minden, az ügyféllel kapcsolatos információt rögzíteni pl.:
ügyfél kapcsolattartó, cégadatok, számlázási adatok, előfizetői végberendezések
adatai (CPE), hibaelhárítások időpontja, technikai hibák oka, szervizmérnök,
ügyfélpanaszok stb.
Az
account típusú szolgáltatások tipikus alkalmazási területe a
CPS és a VOIP accounting.
A szolgáltatást olyan távközlési cégek is igénybe vehetik, akik meglévő
ügyfélforgalommal rendelkeznek és ezen forgalom monitorozását akarják bevezetni,
kiegészíteni (pl.: prepaid, limitfigyelés). Ugyanakkor újonnan induló távközlési
cégek VOIP vagy CPS ügyfeleik teljes kiszolgálására is használhatják
rendszerünket. A szolgáltatás segítségével akár kábeltévés cégek is nyújthatnak
telefon szolgáltatást saját ügyfeleik részére.